Per savo gyvenimą pakeičiau ne vieną automobilį, bet visi jie buvo prancūziški 🙂

1. Pradėjau nuo 1987m Peugeot 309GTI.  Nebloga mašinėlė buvo, XU5J1 variklis (su kuriuo pagal informaciją internete ir kataloguose 309GTI net nėjo) 8v, 76kW (kaip 87m, 1,6 8v varikliui, gan neblogai) ir juokingas svoris. Atrodė taip:

 

 

…O paskui va taip…

Sudužo ant palangos viaduko, trūkus stabdžių šlangelei.. Gerai, kad likau gyvas.. O pugas mirė, buvo garbingai parvežtas ir išardytas

2. Gal metus prabuvau visai be mašinos, bet paskui už 1800lt nusipirkau Renault 19. Nuo čia ir prasidėjo mano Renault era. R19 buvo paprasta, ekonomiška ir pigi eksploatuot,  už sumokėtus pinigus ji man atidirbo kelis kart daugiau 1.4 C3J variklis (1,4 mono) su dujomis puikia tilpdavo į 8 litrus dujų.  Nors ir pakeičiau galinį tiltą ir variklį, man tai nebuvo tragedija. Už visą tiltą su amortizatoriais sumokėjau 100lt vienam kaime. Variklį (kai pradėjo ryt tepalą kibirais) nusprendžiau dėt iš Volvo 340,  nes jos dalims eidavo praktiškai nemokamai. Taip už 100 lt kieme atsirado volvo berods B14 variklis. Galvojau viskas kuo puikiausiai tiks, kol nepradėjau matuoti kolektorių… Teko dėt senąją galvą ant „naujo“ variklio. Nereikalingą volvo galvą išvežiau į aliuminį ir susigražinau apie 50lt. Nuo to laiko mano R19 sukosi rusiškame M8V tepale 🙂 kur tai matyta, kad tepalų pakeitimas kainuotu daugiau už variklį? 🙂 Eksperimentas pasiteisino, variklis atlaikė iki paskutinio.  Vėliau mašina atiteko mano broliui, kuris dar vos ne metus ją drožė. Paskui eilinį kartą nulūžo tiltas. Nupirkau už metalo kainą kitą tiltą su subyrėjusiais guoliais, pakeičiau guolius ir pardaviau dar už 800lt.  Guolių keitimo fotoreportažą įkelsiu vėliau. Taip atrodė R19:

3. Vieną gražią dieną Panevėžio mašinų turguje užmačiau clio 16V.. Pamačiau pirmą kartą gyvenime.. Ir man jos labai užreikė. Bet vis apsvarstydavau už ir prieš.  Iš pradžių prieš nugalėjo, bet kiekvieną šeštadienį nueidavau pasižiūrėt kaip ji laikosi. Vieną šeštadienį nebeištvėriau ir „UŽ“ nugalėjo. Sekmadienį paskambinu pardavėjui ir sužinau, kad mašina vakar parduota 🙁 Bet sustot nebeišėjo. Jau pirmadieni susirandu autopliuse kitą clio 16V, Vilniuje. Ir antradieni su broliu jau apžiūrinėjame. Bet ką čia apžiūrinėsi, kai žinai, kad vistiek imsi, bet kokia kaina. Ir clio jau mano ! Iš pradžių, sutvarkius dešiniąją „stoikę“ ir priekinį stiklą atrodė taip:

Vėliau uždėjau R15 lietus ratlankius, pakeičiau sulankstytas dešinias duris ir galinį dangtį. Ir clio parodė savo tikrąjį veidą 🙂

Video:

Bet kaip spontaniškai nupirkau, taip pat ir pardaviau, tiesiog užplaukė, kad lakstyt nebenoriu, reikia taupaus, naujesnio, ramaus zyzeliuko…

4. Nusipirkau 99m pabaigos Megane ph2, su 1,9 atmosferiniu dyzeliu. Buvo žiauriai keista atsisėsti ant 45 ar pan. kilovatų nuo clio 99kW. Taip ir nepripratau iki pat pardavimo. Tai buvo vienintėlė mašina, kurią gailėjausi pirkęs.

Nes už…so jau pakeitus paskirstymo diržą. Keičiau servise, nusimušė degimas, atgal nebevariau, nes ten kreivarankiai dirba. Panevėžy nieks nesugebėjo man jo atgal pastatyt. Teko žaist pačiam… Siurblys neturi movos, neturi pailgų tvirtinimo skylių.. Vieni kalbėjo, kad kampas reguliuojasi programiškai, kiti, kad pats škyvas ant konuso, bet jo man taip ir nepavyko nuimt. Užkepęs buvo juodai. Bet kai diržą nuėmiau ir uždėju kokiuos 5 kartus – suradau kame buvo bėda. Prisukant siurblio kronšteiną tereikėjo jį kilstelt. Užteko laisvumo iš varžtų, kad degimas nusimuštų. Po visų šitų sportų dyzelis mane jau buvo giliai užp…  dar reikėjo pinigų buto remontui, o ir pažįstamas pardavinėjo savo lagūną… Tai nusipirkau lagūną ir po pusės metų pardavinėjimų, pagaliau pardaviau meganę. Daugiau prisiekiau nepirkti dyzelių ir dar baltų. Balta spalva nemaišo kol nenuvažiuoji į turgų…

5. Na ir Lagūna.  N7Q variklis (2l, 16V, 103kW) bussines komplektacija (užuolaidos ant visų galinių langų, klima, priekinis šildomas stiklas ir t.t)

Truputi kamuoja rūdys, bet nesinori investuoti nei laiko nei pinigų į kasdienę 95 mašiną.  Čia truputi tvarkiau rūdis: Kol kas džiaugiuosi, nors gal ir pabodo truputi, vis norisi kažko naujo. Bet su sąlyga, kad dabar krizė, tai twingo nepirksiu 🙂

5b. Taip taip, norėčiau prie lagūnos dar ir twingo. Šiaip, for fun 🙂  Labai pasiilgstu mažų mašinėlių. Keisčiau variklį į 1,4L C3J. Twingo iki 96 buvo naudojamas C3G variklis su tokiu pačiu bloku, tik 1.2 litro. Taigi galbūt net variklio „pravodkė“, dėžė tiktų. Būtų šioks toks projektas, o kai variklis nebe 1.2, tai galima ir dujas būtų įmest, gautųsi visai nieko „econofast“ projektas 🙂 UPDATE!

6. Nebuvo lemta atsirast twingo – atsirado dar vienas Clio. Visiška priešingybė prieš tai buvusiam, bet kažkas panašaus į twingo. Plikas Clio 1.2 , net tachometro nėra. Viskas skirta tik nuvažiuot iš taško A į tašką B, o kad išspaust visą varškę iš jo – dar ir dujas sudėjau 🙂

7. Kažkaip netyčia mūsų šeimoj atsirado 2004  BMW 320D.. Buvo skirta pardavimui, bet nebuvo laiko pardavinėt, Baltarusai išvažiavo, nesinorėjo eit į minusą tai taip ir liko. Jis visiškai netinka prie šio gražaus prancūzų komplekto:) Tai sakykim kad tai žmonos mašina 🙂